به منظور رسیدن به راهكارهای مناسب برای ارتقاء سطح مطالعه در جامعه:

كارگروه اتاق فكر  ویژه كتاب و كتاب خوانی در صدا و سیمای مركز یزد تشکیل شد

یزدفردا "گروه فرهنگ و ادب:مدیر كل كتابخانه های استان در جلسه " كارگروه اتاق فكر " صدا و سیمای مركز یزد از طرحهای ویژه كتابخوانی خبر داد
به منظور رسیدن به راهكارهای مناسب برای ارتقاء سطح مطالعه در جامعه ، مدیر كل كتابخانه های استان در جلسه ای كه با حضور مدیركل و جمعی از مدیران تولید صدا و سیمای مركز یزد و با عنوان اتاق فكر نامگذاری گردیده است از تدوین سیرهای مطالعاتی ویژه اقشار مختلف جامعه خبر داد .
صدا و سیمای مركز یزد از مدیر كل كتابخانه های استان به عنوان متولی امور كتابخانه های عمومی و امر كتاب و كتابخوانی دعوت كرد در جلسه " كارگروه اتاق فكر " و به منظور رسیدن به جایگاهی مشترك در امر ارتقاء سطح مطاله مفید در جامعه از طریق رسانه استانی و مبادی ذیربط در محل دفتر مدیر كل صدا و سیما حضور یابد .
به گزارش یزدفردا بنابراعلام روابط عمومی اداره كل كتابخانه های استان ، علائی مدیر كل كتابخانه های عمومی استان در این جلسه ضمن قرائت فرازهائی از سخنان رهبری در خصوص كتاب و كتابخوانی از طرحها و برنامه های اداره كل از جمله طرح كتاب من ، طرح كتابخوانی در ساعت انشاء مدارس و مطالعه در ادارات و همچنین طرح هاتف كتاب مطالبی را ارائه كرد . وی ادامه داد برای كلیه اقشار جامعه بسته سیرهای مطالعاتی و كتب مورد علاقه گزینش و آماده شده است و این موضوع در طرح هاتف كتاب به علاقمندان ارائه خواهد شد .

مدیر كل كتابخانه های استان از مدیران رسانه استان خواست در دكور برنامه های مختلف از كتابهایی با موضوع مورد بحث ، استفاده نمایند و این اداره كل آمادگی دارد در صورت نیاز كتاب مورد نیاز را در اختیار بگذارد .
در این جلسه آسایش مدیر كل صدا و سیمای مركز یزد نیز اظهار داشت رسانه استانی در جهت گسترش فرهنگ كتابخوانی از هیچ كمكی دریغ نخواهد كرد . آسایش ادامه داد مسئولین استان نیز در امر كتاب و كتابخوانی باید همت بیشتری بخرج دهند و جایگاه كتاب و كتابخوانی در نهادهایی مثل شورای فرهنگ عمومی ، صدا و سیما و بخصوص آموزش و پرورش باید جایگاه ویژه ای باشد.
آسایش گفت بهترین تبلیغ برای امر كتابخوانی بردن كتاب بین دانش آموزان و مدارس است . وی همچنین پیشنهاد داد در حوزه كتابخانه ها یك نفر مشاور متخصص كتابدار تعیین گردد تا به صورت تلفنی به سوالات و ابهامات در حوزه كتاب و كتابخوانی پاسخ گوید .

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا